מכירת ברזל

יש לכם פסולת ברזל בחצר הבית או העסק ואתם רוצים להיפטר ממנה? אולי אתם מנהלים מפעל או בית מלאכה שמייצר פסולת ברזל על בסיס קבוע ואתם רוצים לבחון דרך למכור את הברזל הזה ולהפיק ממנו רווח? אולי לחילופין אתם מחפשים לקנות ברזל ומחפשים סוחר שמציע את השירות של מכירת ברזל גולמי? בכל אחד המקרים הללו, כדאי לדעת שישנו שוק שלם של מסחר במתכות ובכלל זה גם בברזל ובשוק הזה כל אחד יכול למכור ולקנות. יחד עם זאת, כדאי גם לדעת שהסכומים שיוצעו לכם עבור ברזל שאתם מוכרים הם אינם גבוהים, אך אם תרצו לקנות ברזל, תצטרכו לשלם את המחיר הקמעונאי המלא. למה, מדוע ואיך זה עובד? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

האם ישנו שוק חופשי של מתכות?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן וגם אתם יכולים לקנות ולמכור בשוק הזה, אם כי לפחות מהצד של קניית מתכות יהיה עליכם להקיםכיצד ממחזרים ברזל והיכן קונים אותו אופרציה תפעולית ושיווקית מתאימה. לעומת זאת, אם אתם מתעניינים דווקא באופציה של מכירת ברזל שיש ברשותכם, אתם לא צריכים לעשות הרבה למעט מציאת סוחר מתכות שיקנה מכם את הברזל שברשותכם. למעשה, בשנים האחרונות התפתח שוק המתכות בצורה פנומנלית, שפותחת בפני כל מי שיש לו פסולת ברזל את האפשרות להיפטר מהפסולת הזאת ואולי גם להרוויח כמה שקלים על הדרך. הסיבות להתפתחות השוק הן מגוונות אך בעיקרן כלכליות. מבחינה תפעולית, מחזור ברזל היא אפשרות שקיימת לא רק מאות שנים, אלא אלפי שנים. האדם יודע כבר אלפי שנים להתיך מתכת ולשנות את צורתה ולכן את תהליכי המחזור של ברזל ושל מתכות אחרות אנחנו מכירים כבר מזמן וזה לא מה שהניע את התפתחות השוק בשנים האחרונות.

מה שכן הניע את השוק הוא המחסור בברזל זמין ביחס לכמות הברזל הנדרשת לפעילויות הייצור והבנייה בעידן המודרני. הברזל משמש היום במגוון רחב מאוד של תעשיות ובענף הבניין ועל אף שמבצעת ברחבי העולם פעילות ענפה של כריית ברזל, בפועל קיים מחסור כמעט תמידי בברזל זמין. מחסור זה גורם א' למחסור של ברזל ולהאטת קצב הייצור והבנייה וב' לעלייה במחירי הברזל. במצב זה, מניעים כוחות השוק את ההתפתחות של שוק חופשי בו ניתן למצוא כדאיות רבה גם במחזור ברזל ולא רק בכרייתו מן האדמה. על אף שהשוק הזה לא ממש מעסיק אותנו בשגרה, הוא קיים והוא גדול למדי ואם יש לכם כמות נאה של ברזל, כדאי שתוכלו למכור אותה בעסקת מכירת ברזל פשוטה ומהירה, או לחילופין לקנות ברזל לצרכי ייצור ובנייה או לכל צורך אחר.

כמה עולה ברזל?

הברזל הוא מתכת שנחסרת בשוק המתכות והמחיר שלו יכול להשתנות מדי יום בשיעורים קטנים. יחד עם זאת, בשוק המתכות החופשי בו אתם יכולים לבצע עסקאות מכירת ברזל או קניית ברזל, ישנם מחירים די קבועים ואתם לא צפויים לאהוב את היחס בין המחירים האלו, אם כי מייד נסביר את ההיגיון שמאחוריהם. התמחור בשוק החופשי אומר את הדבר הבא: אם אתם רוצים למכור ברזל בצורת פריט המכיל ברזל, כמו למשל מכונת כביסה או אפילו קורת ברזל חלודה שיש לכם בחצר, אתם תקבלו מספר שקלים בודדים לכל קילו ברזל. אבל אם תרצו לקנות ברזל בצורת מוטות ברזל יצוקים, אתם תשלמו הרבה יותר עבור כל קילו.

מדוע זה כך? ובכן, כאשר אתם מוכרים למשל מכונת כביסה לסוחר מתכות, סוחר המתכות צריך להוביל את מכונת הכביסה מהחצר שלכם אל מגרש המתכות שלו. לאחר מכן עליו לפרק את המכונה ולהפריד אותה לכל חלקיה הקטנים ביותר על מנת לבודד מתוכה את רכיבי הברזל. את הרכיבים האחרים הוא יוכל להעביר למחזור המתאים ואת חלקם יהיה עליו להשליך או להעביר להטמנה באתרי הטמנת פסולת. כעת הוא נשאר עם הברזל הנקי, אותו עליו למחזר באמצעות התכת הברזל ויציקתו מחדש בתצורה של מוטות במידות שונות שעל פיהן נמכר ברזל. כפי שניתן לראות, מדובר בתהליך עתיר עבודה, זמן ומשאבים ולכל אלה יש עלות שאותה צריך לממן הסוחר והשחקנים האחרים המשתתפים בתהליך. המשמעות היא שהסוחר לא יכול לשלם לכם יותר ממספר שקלים בודדים על כל קילו ברזל אם ברצונו להתפרנס מעיסוקו ולבטח לא להפסיד ממנו. מן הצד השני, כאשר אתם קונים ברזל, אתם קונים אותו מהקצה השני של התהליך לאחר שהוא עבר את כל הפעולות האלה ונמסר לכם בצורה מסודרת בצורת מוטות או גושי ברזל לפי מידה ולכן אתם משלמים גם עבור עלויות הייצור/ המחזור של אותו ברזל מה שגוזר מחיר גבוה יותר לכל קילו ברזל בתהליך של מכירת ברזל מוכן.

הדבר דומה מאוד לתהליך שעובר רכב בתהליך פירוק. סוחרי רכב קונים רכבים לפירוק במחיר נמוך הרבה יותר ממחיר המחירון שלהם, מעבירים את הרכב תהליך של פירוק, מעבירים למחזור את מה שניתן למחזר ומוכרים לשוק החלפים את מה שניתן. את החלף אתם קונים במחיר מלא ואת הרכב החדש שייצרו מהמתכת של הרכב שנמכר לפירוק אתם קונים לפי עלות מלאה של מרכב הברזל שלו. זה התהליך שבו מתנהל השוק ויש בו המון היגיון פנימי שבלעדיו לא היה יכול השוק להתקיים. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם רוצים לבצע עסקת מכירת ברזל, חשוב שלא תטפחו ציפיות לגבי סכומי הכסף שאתם צפויים לקבל בעסקה.

ועדיין, מדובר בעסקה משתלמת

אחרי כל מה שאמרנו, עדיין כאשר יש לכם פסולת ברזל שאותה אתם רוצים למכור או לכל הפחות להיפטר ממנה, האופציה של פנייההיחידה למחזור ברזל לסוחר מתכות המציע שירותי מכירת ברזל וקניית ברזל היא האופציה הכדאית ביותר עבורכם. הסיבה לכך היא שגם אם לא תקבלו אפילו שקל עבור הברזל שלכם, לפחות תוכלו לדרוש מהסוחר שיגיע לפנות את הברזל מהחצר שלכם. הוא יפנה לכם את הברזל ובתמורה יקבל אותו ללא כל עלות. במקום שתצטרכו להתמודד עם המשקלים הכבדים ועם הרשות המקומית שאוסרת השלכת פסולת בניין בפחי אשפה שכונתיים, תוכלו להזמין את הסוחר שיטפל לכם בבעיה. בנוסף לכך, אם יש לכם ברזל בכמויות גדולות ובמשקלים כבדים או שאתם עובדים עם ברזל ומייצרים פסולת ברזל על בסיס קבוע, תוכלו להפיק מכך גם כסף בסכומים לא קטנים. כך למשל, על אלפי ק"ג של ברזל תוכלו להפיק רווח של אלפי שקלים ואם אתם מוכרים ברזל בכמויות כאלה על בסיס קבוע, זה יכול בהחלט להפוך למקור הכנסה חשוב עבורכם.

כמו כן, חשוב לזכור שהברזל שלכם הוא בעל ערך עבור האנושות וכי ניתן להפיק ממנו ערך רב בתהליכים תעשייתיים רבים ומגוונים וכמובן בענף הבניין. חבל שהברזל הזה ייזרק בתוך הררי אשפה ללא כל שימוש בזמן שניתן לעשות בו שימוש יעיל ולהפוך אותו לגורם ייצור. מכירת ברזל היא לא רק עסקה כלכלית שבהיקפים גדולים יכולה לייצר לכם רווחים נאים, אלא גם אידיאולוגיה חיובית שכל אדם היה שמח לאמץ אותה, כך שיש לכם את כל הסיבות למכור את הברזל המשומש שלכם ולא להשליך אותו לפח האשפה.

מכירת ברזל מחיר

האם אי פעם עברתם ליד פסולת ברזל ברחוב וחשבתם "או, אפשר לעשות מזה כסף!", סביר להניח שזו לא המחשבה הראשונה שעלתה לכם בראש, סביר להניח שלא שמתם לב בכלל לפסולת הזאת. מכירת ברזל הפכה לטרנד בקרב סוחרים רבים, אנשים פרטיים וחברות ענק. למעשה, מדובר בענף העומד בפני עצמו, ישנן אפילו בורסות אשר סוחרות בענייני הברזל והמתכות. איך זה עובד בישראל? פשוט מאוד, יש לכם ברזל? הברזל הזה שווה כסף, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקבל את הצעת המחיר המתאימה לכם.

מכירת ברזל מחיר – על פי מה נקבע המחיר?

כל חברה מציעה את הפרמטרים שלה, זה אומר שהמחיר נקבע ברוב המקרים על פי סוג הברזל והאיכות שלו. יש סוגי ברזל רבים ולכן המחירים לא יהיו אחידים, ישנם את הסוגים היוקרתיים אשר יקבלו מחיר שונה בהתאם לסוג, וישנם את סוגי הברזל הפשוטים יותר אשר המחיר שלהם בדרך כלל יהיה אחיד.

לאחר שסוג הברזל נבדק וכמו כן טיב האיכות שלו והאם הוא יעיל למיחזור, תקבלו הצעת מחיר לפי משקל. את כלל הברזל תמדדו במקום החברה ולאחר מכן תקבלו הצעת מחיר במקום, את הכסף מקבלים במזומן. לעיתים לא נדרש לבצע שקילה שכן יש דגמים מסוימים של מקררים או מוצרים אחרים המכילים ברזל אשר תמחורם ידוע מראש.

 

מכירת ברזל מחיר – מי קונה ברזל?

האופציות שיש מולכם הן או למכור את הברזל שלכם לחברה המתמחה במיחזור או למתווך. השוני ביניהם מובן לכם לפי אופי העסקה, אך בסופו של דבר הברזל שלכם יגיע לאותו מקום – מיחזור. היום יש הרבה אנשים וחברות אשר בוחרות לעסוק בתחום הזה, אפשר גם להזכיר שלא מעט ארגוני פשע תופסים נפח בתחום הזה, בעיקר בחו"ל. ההבדל בין מכירת ברזל לחברה ובין מכירת ברזל למתווך בדרך כלל תבוא לידי ביטוי במחיר גבוה יותר מצד המתווך.

עם זאת, עליכם לבחון לא רק את מחיר המכירה אלא את כלל השירותים אותו גורם מציע לכם. לדוגמא, אם יש לכם מספר רב של פריטים בבית אשר הם מיועדים למכירה לברזל אתם לא רוצים להוציא כסף מהכיס על הובלה. ישנן חברות ומתווכים אשר יציעו לקנות ממכם את הברזל כולל הובלה על חשבונם (בסופו של דבר ההובלה מתבטאת בדרך זו או אחרת במחיר). מלבד לכך, אתם רוצים בן אדם מולכם אשר יציע זמינות, אחריות ואמינות.

מכירת ברזל מחיר – איך אוכל לסמוך על הצעת המחיר?

אין דרך בה נוכל להרגיע אתכם ולהצהיר שהמחיר אותו קיבלתם הוא מחיר הוגן. מה שאנו יכולים לעשות הוא להמליץ לכם תמיד לבחורמוכרים ברזל באיזה מחיר? בקפידה את החברה ממנה אתם מקבלים שירות, זהו הסוד לכל עסקה מוצלחת. מלבד לכך, תוכלו לקבל מספר רב של הצעות מחיר ולבחון את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם. אנו מציעים לכל לקוח לבצע סקר שוק ולמצוא את החברה איתה הוא רוצה לעבוד באופן רציף. נדגיש כי ברגע שיש לכם חברה אמינה אין צורך בכל פעם לעשות סקר מחירים עבור המוצרים שלכם, ייתכן ויופיעו הצעות זולות יותר אך יש לבחון את כלל השירות בנוסף למחיר.

מכירת ברזל מחיר – סוחר פרטי או חברה?

הבחירה בין חברה מוכרת ובין סוחר פרטי היא תהייה שחוזרת על עצמה בקרב רב של מוכרי ברזל. מצד אחד ייתכן והסוחר הפרטי יציע לכם מחירים אטרקטיביים או זמינות גדולה ואפילו יחס בין אישי. הבעיה נוצרת כאשר אנו מגלים את הפריצות שיש בתחום השוק הפרטי של מכירת ברזל. בסופו של דבר, קונה ברזל אשר מציע לכם עסקה משתלמת יותר מאשר חברת מיחזור אמור להדליק אצלכם נורות, הרי אותו קונה ברזל בסופו של דבר אמור למכור את הברזל שלכם לחברת מיחזור שכן הוא רק מתווך. במקרים כאלה יש לוודא האם הקונה באמת מתכוון למכור את הברזל או במקרה שמדובר על רכב הוא רוצה לתקן אותו ולמכור אותו תקין. גם במקרים כאלה יש לוודא שאותו סוחר הוא בעל תעודות ואישורים מצד הממשלה. קרו מקרים בהם סוחרים רבים תקנו רכבים של לקוחות ללא אישורים ואסמכתאות, הרכב עדיין רשום על שם הלקוח וכל עבירה שנעשתה בסיוע הרכב גרמה לבעיות מצד הלקוח.

הפתרון שבדרך כלל יציע לכם את המחיר המשתלם ביותר ואת השירות המקצועי ביותר הוא חברת מיחזור אשר מוכרת וקונה ברזל וסוגים אחרים של מתכות. יש היצע רחב של חברות מיחזור אשר אופי השירותים שלהם הוא מה שיגרום לכם לבחור את הבחירה הנכונה בסוף, השירותים שלהם וכמובן אידיאולוגיה.

מכירת ברזל מחיר – לא רק כסף

עד עכשיו דיברנו ובוודאי רק עניין אתכם נושא הכסף, מה אתם מרוויחים מכל העניין. לגיטימי לחשוב על זה, אך כאשר מדובר על מכירת ברזל ישנו ערך מוסף – שמירה על איכות הסביבה. הברזל הוא משאב טבע מוגבל, זה אומר שאם לא נמשיך למחזר בעוד מספר שנים לא נוכל לייצר עוד ברזל חדש. כמעט כל פחית שאתם רואים היום, או ברזל שיש לכם בבית עבר מחזור, בדרך זו אנו פחות עובדים עם מכונות מזהות, וכך תורמים לאיכות הסביבה. ייתכן וזה נשמע מינורי, אבל חשבו על זה בקנה מידה עולמי. כיום כל ברזל אותו אתם לוקחים למחזור 99.9% ממנו יהיה שימושי לייצור של פריט אחר. עדיף למכור את הברזל מאשר לזרוק אותו לפח והוא פשוט עומד בחירייה ללא שום תועלת.

שמירה על איכות הסביבה עם מכירת ברזל

מכירת ברזל מחיר – אופן התשלום

אם אתם מדמיינים חוזים עפים באוויר, אישורים ותעודות אתם לא בכיוון. לאחר שהצגתם את הסחורה שלכם וקיבלתם הצעת מחיר אתם רשאים לבחור האם לקבל את ההצעה או לחפש הצעה במקום אחר. במקרה בו אתם שלמים עם ההחלטה שלכם תקבלו באותו רגע את הסכום המבוקש במזומן. חשוב לציין, כאשר מדובר על סכומים גבוהים ייתכן ואופן התשלום יתבצע באופן שונה. לכן, אנו ממליצים לברר עם כל חברה איך היא מבצעת את התשלום, האם הוא מידי, וכמובן איך הם מתמחרים הצעת תשלום.

מכירת ברזל מחיר – כל התהליך מא' עד ת'

ניגע בשלוש נקודות אשר יעזרו לכם להבין את תהליך מכירת הברזל באופן הפשוט ביותר:

מכירת ברזל מחיר – שלב ראשון

השלב הראשונה הוא השלב של זיהוי הסחורה אותה אתם רוצים להמיר בכסף. ברגע בו יש לכם פסולת אותה אתם מעוניינים לזרוק כל מה שעליכם לעשות הוא לבצע סקר עבור כל חברות המיחזור שעובדות באזור שלכם, לקבל הצעת מחיר ולבחון האם מוצע גם שירות פינוי.

מכירת ברזל מחיר – שלב שני

ברגע בו מצאתם את החברה מולה אתם רוצים לעבוד, אם היא מעניקה שירותי פינוי תוכלו לקבוע מועד שנוח לשני הצדדים, אם לא עליכם לדאוג בעצמכם להובלה. בדרך כלל כאשר יש הובלה הצעת המחיר מושפעת מכך. ברגע שאתם נמצאים בחברת המיחזור יפנו אליכם אנשי המקצוע אשר יבחנו את הפסולת שלכם, יפרקו אותה לפי גורמים וסוגי מתכות שונים, ישקלו ויציעו לכם הצעת מחיר.

מכירת ברזל מחיר – שלב שלישי

השלב האחרון הוא השלב שלכם, עליכם להחליט אם לקבל את הצעת המחיר או אם כדאי לכם לפנות למקום אחר. כאשר אתם מאשרים את הצעת המחיר באותו רגע תקבלו את התשלום ישר לכיס.

תוכן עניינים
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!