מחזור שקיות פלסטיק

חלקנו קוראים להם שקיות ניילון וחלקנו שקיות פלסטיק. חלקן אכן מגיעות בתצורה של ניילון דק בעוד אחרות מגיעות בתצורה של פלסטיק מעט עבה יותר. בסך הכל, כל השקיות הן תוצר של פלסטיק וגם הניילון הוא תוצר של פלסטיק בעל מבנה מולקולרי ספציפי. המשמעות היא שכל שקית ניילון או שקית פלסטיק, תקראו לה איך שתקראו, היא ברת מחזור. בעידן בו שקיות פלסטיק מהוות את מרכיב הפסולת המרכזי בפסולת העולמית ויוצרות נזק סביבתי בל ישוער, הופך הנושא של מחזור שקיות פלסטיק לחשוב מאוד להגנה על איכות הסביבה. לצד זאת, מדובר גם בתהליך שיכול לחסוך לכם כסף, במידה ואתם עובדים עם שקיות ניילון בהיקפים מסחריים.

האם יש בכלל היגיון במחזור של שקיות כל כך דקיקות?

 

ובכן, שקית ניילון אחת בודדת אכן משקפת כמות זעירה של פלסטיק. יחד עם זאת, השימוש בשקיות פלסטיק בעידן המודרני הוא כל כך נרחב ונוכחותן של שקיות אלה בפחי האשפה היא כל כך נרחבת, שאם נמחזר את כל השקיות, נפחית בעשרות אחוזים את היקפי האשפה שלנו ונוכל לייצר מספיק פלסטיק ממוחזר לייצור אינספור מוצרי פלסטיק אחרים. על כן, כאשר אתם שוקלים את האופציה של מחזור שקיות פלסטיק, חשוב שלא לראות את העניין מהזווית הפרטית שלכם, אלא מתוך ההבנה שאם כל אחד ידאג למחזור שקיות הפלסטיק שברשותו, נוכל לייצר פלסטיק ממוחזר בהיקפים גדולים מאוד, כנראה גדולים אף יותר מהפלסטיק הממוחזר מכל מוצרי הפלסטיק האחרים.

האם אפשר בכלל למחזר שקיות פלסטיק?

התשובה היא בהחלט כן. מדובר אמנם בתהליך מחזור שונה מזה של מחזור מוצרי פלסטיק, אך בסופו של דבר תוצאת התהליך היא אותה תוצאה – היכולת לעשות שימוש חוזר בפלסטיק. ככלל, פלסטיק הוא תוצר לוואי של זיקוק נפט והוא מתחיל תמיד בתצורת גרגרים קטנים ושקופים. לגרגרים אלה ניתן להוסיף צבענים בכדי להעניק להם את הצבע הנדרש ולאחר מכן הם עוברים תהליך של חימום שמאפשר להם להתגבש לגוש חומר אחיד אותו ניתן לעצב בטכנולוגיות של הזרקה, ניפוח או אקסטרוזיה (שיחול), לתצורת המוצר הנדרש. בתהליך המחזור של פלסטיק, אנחנו רוצים בעצם להחזיר את הפלסטיק לתצורה של חלקיקים קטנים אותם ניתן יהיה שוב להעביר את התהליך הזה.

במחזור מוצרי פלסטיק, מבוסס התהליך על גריסה של המוצר לחלקיקים קטנים או בהמסה של הפלסטיק וגיבושו מחדש בתצורה של גרגרים קטנים. במקרה של שקיות ניילון מדובר גם כן במעין תהליך גריסה, אך כזה שמבוצע בצורה שונה ובאמצעות טכנולוגיות שונות, שהתוצאה שלהן היא אותה תוצאה – פלסטיק בתצורה בסיסית המאפשרת להשתמש בו לצורך ייצור של מוצרי פלסטיק אחרים.

האם ניתן לייצר כל מוצר פלסטיק מניילון ממוחזר? גם בפלסטיק ממוחזר שהוא תוצר של מחזור שקיות פלסטיק ניתן לעשות שימוש לייצור מוצרי פלסטיק שונים ולכן, בנושא השימושיות של פלסטיק ממוחזר משקיות פלסטיק אין לכם לחשוש

התשובה היא לא. מרגע שחיממנו את הפלסטיק לטמפרטורה של מאות מעלות צלזיוס לצורך המסתו, גיבושו ועיצובו למוצר, אנו משנים למעשה את המבנה המולקולרי של הפלסטיק. בהתאם לכך, כאשר אנו ממחזרים למשל את הפלסטיק של בקבוק שתייה חד פעמי, זה לא אומר שנוכל לייצר מהפלסטיק הממוחזר שלו בקבוק פלסטיק חדש. יחד עם זאת, ישנם אינספור סוגי מוצרים שאותם בהחלט ניתן לייצר מפלסטיק ממוחזר וכל מוצר כזה שאנו מייצרים בצורה זו, מהווה חיסכון חשוב בשימוש בפלסטיק טרי. גם בפלסטיק ממוחזר שהוא תוצר של מחזור שקיות פלסטיק ניתן לעשות שימוש לייצור מוצרי פלסטיק שונים ולכן, בנושא השימושיות של פלסטיק ממוחזר משקיות פלסטיק אין לכם לחשוש – מדובר בפלסטיק שימושי מאוד אליו גם יש ביקוש לא קטן.

מה עליכם לעשות כדי למחזר את שקיות הפלסטיק שלכם?בהתאם לכך, יגובש הסכם שירות ביניכם לגבי התדירות שבה יגיעו אליכם לאיסוף השקיות לצורך מחזור שקיות פלסטיק וכמובן המחיר שתקבלו עבור השקיות האלה

ובכן, אם אתם שואלים כאנשים פרטיים, התשובה היא כמובן להכניס את שקיות הפלסטיק שלכם למכלי המחזור שמפוזרים היום בכל יישוב ובכל רחוב ברחבי ישראל. אחת לתקופה מגיעה משאית של חברת מחזור פלסטיק נבחרת ואוספת את כל השקיות ומוצרי הפלסטיק שנצברו במכל לצורך העברתם למחזור. מן הצד השני, אם אתם שואלים בתור עסק שמתעסק המון עם שקיות פלסטיק ומחפש פתרון לפחת שקיות או לכמויות גדולות מאוד של שקיות פלסטיק שאין להן שימוש, מכל סיבה שהיא, הדרך שלכם להעביר את השקיות למחזור עוברת דרך הסכם ישיר בינכם ובין חברת המחזור.

כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם אחת מחברות מחזור הפלסטיק בישראל ולעדכן אותה לגבי סוגי הפלסטיק או השקיות איתם אתם עובדים, הכמויות שאתם צפויים להעביר למחזור וכן הלאה. בהתאם לכך, יגובש הסכם שירות ביניכם לגבי התדירות שבה יגיעו אליכם לאיסוף השקיות לצורך מחזור שקיות פלסטיק וכמובן המחיר שתקבלו עבור השקיות האלה – אם חשבתם שאתם פשוט מוסרים את השקיות למחזור וזהו, אז לא. לשקיות האלה יש ערך וכאשר אתם מוסרים אותן למחזור, אתם זכאים לקבל את שווה הערך שלהם. זה אמנם לא יהיה המחיר ששילמתם עבור הפלסטיק הטרי לייצור שקיות אלה, אבל זה סכום מספיק גדול בכדי להצדיק את המהלך של מחזור שקיות פלסטיק מבחינה עסקית.

ישנם מקרים בהם חברות מחזור הפלסטיק לא תוכלנה להגיע אליכם לאיסוף השקיות לצורך מחזור בגלל שמדובר בהיקפים קטנים מדי, שהופכים את כל העניין לבלתי כלכלי. במקרה כזה, תוכלו ליצור קשר עם סוחר פלסטיק למחזור. סוחרים אלה עובדים עם מקורות רבים מהם הם אוספים מגוון רחב של מוצרי פלסטיק למחזור לרבות שקיות לצורך מחזור שקיות פלסטיק וצוברים את הכמות הנדרשת כדי לעבוד ישירות מול חברות המחזור. בכל מקרה, לא משנה כמה שקיות אתם רוצים למחזר ומאיזה סוג פלסטיק הן מיוצרות, לשקיות האלה ישנו פתרון מחזור והמרחק בינכם ובין המחזור שלהן הוא שיחת טלפון אחת שאתם עושים לגורם המתאים כדי להניע את התהליך.

תוכן עניינים
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!