קונה מזגנים משומשים

מחזור מתכות ומוצרי חשמל אלקטרוניים הוא ענף שמתרחב מאוד בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות של מחזורמחזור מזגנים ומוצרי חשמל המתכות השונות. מה זה מחזור מתכת ומוצרי חשמל? איך זה קורה? ריכזנו עבורכם תשובות למגוון השאלות בנושא.

קונה מזגנים משומשים- מחזור מוצרי אלקטרוניקה

המודעות לאיכות הסביבה עולה יותר ויותר בשנים האחרונות. רוב האנשים מודעים לחשיבות של שמירה על הסביבה ומנסים לפעול יותר ויותר לשם כך. אך עדיין, לא הרבה אנשים מודעים לחשיבות של מחזור מוצרי אלקטרוניקה שונים. לפני מספר שנים, הכנסת הוציאה חוק שנועד לטפל בסוללות ובציוד חשמלי בכל הקשור לזיהום סביבתי. לפי החוק  יצרנים, יבואנים ומשווקים של מוצרים אלה מחויבים לאסוף את המוצרים הישנים שנחשבים כפסולת ולמחזר אותם. פסולת כזו של מוצרי אלקטרוניקה נחשבת לאחד מגורמי הזיהום המרכזיים. פסולת כזאת כוללת בין היתר מזגנים ישנים שיצאו משימוש. כאשר זורקים מזגנים משומשים, או בכלל מוצרי חשמל ישנים לפח, הם נטמנים באדמה באתרי סילוק פסולת ומזהמים אותה. מוצרים אלה מכילים הרבה רעלים שמופרשים לאדמה ומזהמים אותה מאוד. בנוסף, למתכות כאלה לוקח אלפי שנים להתכלות.

לכן החלו למחזר מוצרי אלקטרוניקה. המחזור מאפשר החזרה של המוצרים הישנים למעגל הייצור ושימוש בהם כחומר גלם חדש. כלומר, על ידי מחזור מוצרי אלקטרוניקה שונים ניתן להפיק חומרים חדשים. מיחזור אלקטרוניקה, כמו מיחזור של כל מוצר אחר, חשוב מאוד מבחינה סביבתית, ויש לו אף יתרונות מבחינה כלכלית.

 

קונה מזגנים משומשים- איך ממחזרים פסולת אלקטרונית?

על מנת למחזר מוצרי חשמל ישנים, יש להשליך אותם בנקודות איסוף שכונתיות. נקודות האיסוף השכונתיות מיועדות להשלכה של מוצרי אלקטרוניקה קטנים כמו טלפונים, מחשבים ניידים, מצלמות ועוד. אך, אם ברצונכם למחזר מוצרים גדולים יותר כמו מזגנים משומשים או מקררים ועוד, צריך להעביר אותם למרכז המחזור העירוני. אופציה אחרת למחזור מוצרים כבדים היא להשאיר אותם בנקודת איסוף שהוגדרה במיוחד עבור מחזור של מוצרי חשמל. אז אם ברצונכם לשמור על הסביבה ויש ברשותכם מוצרי חשמל ישנים לא בשימוש, מחשבים הרוסים או מזגנים משומשים מחזרו אותם. כך כולנ ונהנה מסביבה נקייה יותר ואיכות חיים גבוהה יותר בהתאם.

 

קונה מזגנים משומשים- מה היתרונות של מחזור פסולת אלקטרונית?

שמירה על איכות הסביבה

מחזור חומר, הוא תהליך שעוזר בשמירה על איכות הסביבה, מאחר ובתהליך המחזור מחדשים חומר קיים. פסולת אלקטרונית, היא פסולת שלוקח לה אלפי שנים להתכלות וגורמת לזיהום רב, שכן היא נשארת במשך זמן רב ומזהמת את האדמה. בנוסף, כפי שאנחנו מבינים משמה – פסולת אלקטרונית היא פסולת. היא תופסת מקום רב על פני כדור הארץ. במקום להיות מנוצלת לדברים יעילים ובמקום לנצל את מקום המצאה ביעילות, נעשה בזבוז גם באדמה וגם בחומר עצמו. לכן, מחזור של פסולת כזאת תורם רבות לאיכות הסביבה. הוא גם מפחית את כמות הפסולת שזרוקה על האדמה ומזהמת אותה. גם מצריך אנרגיה נמוכה יותר של חום ובעירה שמופקים בתהליך הייצור, וגם שימוש בחומר קיים יפחית את השימוש במשאבי הטבע וישמור אותם בטבע.

הוזלת עלויות

ייצור מתכות שמהם מכינים מוצרי חשמל הוא תהליך לא זול בכלל. כמובן שכל מתכת והתהליך שלה, אך סך הכל מדובר בתהליכים יקרים. כאשר ממחזרים מוצרי חשמל, לוקחים מוצר קיים ומחדשים אותו. לחדש מוצר עולה הרבה פחות מליצור אותו מאפס. לכן, כאשר ממחזרים מוצרי חשמל, המחירים של אותו מוצר לא עולים ולפעמים אף יורדים. בנוסף, כאשר בוחרים למחזר, יש פחות צורך בייבוא מתכות מהעולם. הייבוא עולה כסף רב ולכן כשיורד הייבוא, הדבר מסייע להורדה במחירי המתכות השונות.

 

תוכן עניינים
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!