קניית פסולת פלסטיק

בואו נתחיל במסגור השורות הבאות למי שאמור לקרוא אותן – אם אתם אנשים פרטיים שמעוניינים להעביר את שיירי הפלסטיק שלהם למחזור, הדרך הנכונה עבורכם היא השלכת מוצרי הפלסטיק שלכם למכלי המחזור הציבוריים, המוצבים היום בכל יישוב ובכל רחוב בארץ. מצד שני, אם אתם בעלי עסק העוסק המון עם פלסטיק ונצברות אצלכם כמויות גדולות של פלסטיק, שאותו ניתן או להשליך לפח האשפה או להעביר למחזור, כדאי שתדעו שיש דבר כזה קניית פסולת פלסטיק וזה אומר שגם תוכלו לקבל עבור פסולת הפלסטיק שלכם את התמורה הראויה. כמה היא התמורה הזאת ואיך תקבלו אותה? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהי ההגדרה של פסולת פלסטיק?כמו כן, התמורה במסגרת עסקת קניית פסולת פלסטיק יכולה להשתנות בהתאם לסוג הפלסטיק ובהתאם למידת הטוהר של סוג ספציפי לעומת תערובות של סוגי פלסטיק שונים.

מן הסתם, כאשר מדובר במוצרי פלסטיק בשימוש אזרחי פרטי, די ברור לנו מהי פסולת פלסטיק ומהי לא. בקבוקי פלסטיק חד פעמיים הם פסולת פלסטיק, שקיות ניילון ופלסטיק הן פסולת פלסטיק, אריזות מזון מפלסטיק הן פסולת פלסטיק ולמעשה כל מוצר פלסטיק שמיועד להיות מושלך לאשפה הוא פסולת פלסטיק. במפעלים לייצור פלסטיק ואצל בתי עסק העובדים המון עם פלסטיק, ההגדרה היא די דומה, אם כי קשה יותר לקבל אותה. כך למשל, במפעל טיפוסי לייצור מוצרי פלסטיק קיים פחת גדול מאוד של פלסטיק. מצד אחד, ברור שאת הפלסטיק הזה לא ניתן יהיה להחזיר לשימוש ולייצר ממנו מוצרים שונים ומצד שני לא רוצים להשליך אותו לאשפה. זה בדיוק המקום בו נכנסת האופציה של קניית פסולת פלסטיק – במקום להשליך את הפלסטיק לפח האשפה ללא כל תמורה, תוכלו לקבל עליו תמורה מסוימת, גם אם חלקית ולהחזיר את הרציונל העסקי גם לפחת הפלסטיק שלכם.

אז איך זה עובד וכמה תקבלו?

עסקת קניית פסולת פלסטיק לא נועדה להחזיר לכם את שווי הפלסטיק שהשקעתם ברכישת הפלסטיק החדש.

כדי להעביר את פסולת הפלסטיק שלכם למחזור, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם גורם שעוסק באיסוף פסולת פלסטיק והעברתה למחזור. כפי שנסביר בהמשך, הגורם הזה יכול להשתנות בהתאם להיקפי הפלסטיק שאתם רוצים להעביר כפסולת למחזור. מפעלים קטנים לייצור פלסטיק מעבירים את פסולת הפלסטיק שלהם לגורמים שונים מאלה שמעבירים אליהם המפעלים הגדולים, אם כי בסופו של התהליך הפלסטיק מגיע לאותו מקום ושם עובר את תהליך המחזור המיוחל, שלאחריו יוחזר לשוק לצורך ייצור מוצרי פלסטיק חדשים.

מבחינת התמורה הכספית שתקבלו, תמורה זו יכולה כמובן להשתנות בהתאם לכמויות, לסוג הפלסטיק ולמצב בו אתם מוסרים אותו למחזור. כך למשל, אם אתם מוסרים פלסטיק שצריך לעבור תהליך עיבוד ראשוני של הסרת עטיפות, הסרת חומרי דבק וכן הלאה, התמורה תהיה נמוכה יותר מאשר מסירת פסולת פלסטיק טהור. כמו כן, התמורה במסגרת עסקת קניית פסולת פלסטיק יכולה להשתנות בהתאם לסוג הפלסטיק ובהתאם למידת הטוהר של סוג ספציפי לעומת תערובות של סוגי פלסטיק שונים. אחרי שאמרנו את כל זה, חשוב להבין דבר אחד – התמורה שתקבלו תהיה נמוכה משמעותית מזו ששילמתם לרכישת הפלסטיק כשהיה טרי. עסקת קניית פסולת פלסטיק לא נועדה להחזיר לכם את שווי הפלסטיק שהשקעתם ברכישת הפלסטיק החדש. יחד עם זאת, עדיין מדובר בתמורה ובבחירה בין השלכת הפסולת לפח ללא כל תמורה ובין העברתה למחזור וקבלת תמורה חלקית, אין שום ספק שהבחירה השנייה היא הנכונה ביותר לכל בית עסק. אז אין מה לצפות לפיצוי מלא על אובדן הפלסטיק בגין פחת בייצור, אבל לאורך תקופה של שנת עבודה, התמורה הכוללת שתקבלו יכולה בהחלט להיות מאוד משמעותית לעסק.

מי יאסוף מכם את הפלסטיק?זהותו של הגורם שאיתו תוכלו לחתום על עסקת קניית פסולת פלסטיק ושגם יגיע אליכם לאיסוף הפלסטיק למחזור

כל תהליך של מחזור פלסטיק מתחיל באיסוף פסולת הפלסטיק והעברתה למקום המתאים שבו מבוצע המחזור. זהותו של הגורם שאיתו תוכלו לחתום על עסקת קניית פסולת פלסטיק ושגם יגיע אליכם לאיסוף הפלסטיק למחזור, יכולה להשתנות מאוד בהתאם לכמות הפלסטיק שאותה אתם רוצים להעביר למחזור. מפעלי ייצור פלסטיק גדולים המייצרים כמויות גדולות של פחת פלסטיק, יכולים בדרך כלל לחתום על הסכמי שירות ישירות עם חברות מחזור הפלסטיק הגדולות. יחד עם זאת, אם יש לכם מפעל קטן יחסית, המייצר פחת פלסטיק בהיקפים נמוכים, חברות המחזור הגדולות לא תוכלנה להגיע אליכם בגין חוסר כדאיות כלכלית. במקרה כזה, הגורם המקצועי אליו אתם רוצים לפנות הוא סוחר פלסטיק למחזור. סוחרי פלסטיק עובדים עם מפעלים קטנים רבים, מהם הם אוספים את הכמויות הנדרשות בכדי להעביר את הפסולת לחברת מחזור גדולה, שתבצע את המחזור בפועל.

מה עושים עם הפלסטיק הממוחזר שלכם?

פלסטיק הוא פלסטיק ויחד עם זאת, פלסטיק שעבר תהליך ייצור בחום גבוה, משנה את המבנה המולקולרי שלו וכבר לעולם לא יחזור להיות כפי שהיה לאחר ייצורו לראשונה. בהתאם לכך, פלסטיק ממוחזר אינו מתאים לייצור כל מוצרי הפלסטיק באופן חופשי, כפי שניתן לעשות עם פלסטיק טרי. יחד עם זאת, ישנם מספיק יישומי פלסטיק שאותם ניתן לייצר באמצעות פלסטיק ממוחזר, בעיקר לצרכים תעשייתיים אך לא רק. המשמעות בפועל היא, שלפלסטיק ממוחזר יש פחות ביקוש מאשר לפלסטיק טרי וחדש וזהו עוד פרמטר שבגינו התמורה שתקבלו בגין פסולת פלסטיק במסגרת עסקת קניית פסולת פלסטיק, יהיה נמוך יותר מאשר מחירו של פלסטיק חדש, אבל בכל מקרה אתם יכולים להיות בטוחים שלפלסטיק הממוחזר שלכם יימצא שימוש והוא יחזור לשוק בתור מוצר פלסטיק חדש, שימושי כמו כל מוצר פלסטיק אחר.

לפלסטיק ממוחזר יש פחות ביקוש מאשר לפלסטיק טרי וחדש וזהו עוד פרמטר שבגינו התמורה שתקבלו בגין פסולת פלסטיק במסגרת עסקת קניית פסולת פלסטיק

מה שחשוב כרגע הוא להבין שפסולת הפלסטיק שלכם היא בעלת ערך עבורכם ויקרת ערך עבור הסביבה. הן משיקולים כלכליים והן משיקולים סביבתיים, אין שום היגיון בהשלכת פסולת הפלסטיק שלכם לפח האשפה. מצאו חברת מחזור פלסטיק או סוחר פלסטיק, מולם תוכלו לסגור עסקת קניית פסולת פלסטיק ובכך תבטיחו שימוש נאות והחזר כספי ראוי עבור הפסולת שלכם.

תוכן עניינים
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!