ניקיון פסח: מה עושים עם ריהוט ישן שלא צריכים?

בעידן שבו אנו מודעים יותר ויותר להשלכות של זיהום ופגיעה בסביבה, הרעיון של מיחזור הפך להיות הרבה יותר מסתם טרנד – מדובר על אלמנט מכריע בתחום הקיימות ושמירה על כדור הארץ בו אנו חיים. למרות שרבים מאיתנו מקפידים למחזר אריזות ופריטים העשויים פלסטיק, נייר וזכוכית עולה השאלה מה עושים עם אותם פריטים גדולים עשויים מתכות, כמו לדוגמא פריטי ריהוט ישנים שכבר לא זקוקים להם.

גם במקרה הזה כדאי לדעת כי על אף שהשלכת רהיטים לפח נראית כמו אפשרות יחידה, קיימת דרך טובה יותר לסביבה והיא מחזור.

מה אפשר לעשות עם רהיטים ישנים?

כאשר אנו מסתכלים על רהיטים לא רצויים בביתנו, במיוחד בתקופה בה מנקים את הבית לקראת פסח, התגובה האוטומטית היא היפטרות מאותם פריטים באמצעות השלכת לפח. פעולה כזו זה לא רק תורמת להצפת מטמנות ומכולות אשפה, אלא גם מבזבזת משאבים יקרי ערך. במקום זאת, כדאי לשקול למחזר את אותם פריטים שלא צריכים.

מחזור חפצים ישנים – כיצד אפשר לעשות זאת?

תהליך המחזור איננו מתייחס רק להעברת אותם פריטים חסרי שימוש למקומות ומפעלים שמבצעים מחזור, אלא גם לכמה פעולות נוספות שכדאי לעשות שיאפשרו למנוע את השלכתם לפח:

  1. תרומה: אחת הדרכים הפשוטות ביותר למחזר רהיטים היא על ידי תרומה לנזקקים. ארגוני צדקה, מקלטים וחנויות יד שנייה מקבלים לעתים קרובות רהיטים שטובים לשימוש. כך הספה או שולחן הקפה הישנים שלכם יכולים להביא נוחות ושימוש למישהו אחר.
  2. מכירה: אפשרות נוספת היא למכור את הרהיטים הישנים לאלו המחפשים ריהוט יד שנייה. באמצעות פרסום הפריטים דרך אתרים מקוונים ניתן למצוא מישהו שעשוי להזדקק לרהיטים משומשים, וכך הוא יוכל לחסוך הוצאה גדולה על פריטים חדשים.
  3. חידוש רהיטים: זה הזמן שלכם להיות יצירתיים. אם הרהיטים שלכם עדיין תקינים מבחינה מבנית אך נראים מעט בלויים, תוכלו לבצע להם חידוש בצורה קלה ופשוטה. שכבה חדשה של צבע, התקנת ריפוד חדש או אפילו פעולות שיוף והברקה יוכלו להחזיר את היופי והקסם לריהוט הקיים.
  4. מחזור: כאשר כל הפעולות אין אפשריות ולא נותר לכם מה לעשות עם הריהוט הישן, כדאי ללכת על הבחירה במחזור. ישנם פריטי ריהוט רבים שיש בהם חומרי גלם הניתנים למחזור ושימוש מחדש כמו עץ, מתכת ופלסטיק.

סוגי רהיטים שניתן למחזר

אז לאחר שהבנתם כי מחזור הוא אפשרי גם לפריטי ריהוט, כעת תוכלו לדעת אילו סוגי רהיטים ניתן למחזר באמצעות כמה דוגמאות נפוצות:

  • ריהוט עץ: משולחנות קפה ועד כיסאות אוכל, ניתן למחזר רהיטי עץ לרוב עבור שבבי עץ או חיפוי עץ, שהם נפוצים בשימוש בפרויקטי גינון או בנייה.
  • ריהוט מתכת: בין אם אלו כסאות בר או רק מסגרת של שולחן, רהיטי מתכת נפוצים ומבוקשים למחזור. ניתן להמיס מתכות כמו פלדה ואלומיניום ולהפוך אותן למוצרים חדשים.
  • ריהוט פלסטיק: שולחנות פלסטיק, כיסאות ורהיטי חוץ יכולים להיות ממוחזרים לפריטי פלסטיק חדשים, להפחית את הצורך בפלסטיק גולמי ולהפחית פסולת פלסטיק במזבלות וקרקעית האוקיינוסים.

מה היתרונות של מחזור רהיטים?

מחזור רהיטים אינו תורם רק לפינוי חלל בבית, מדובר גם ביצירת השפעה חיובית על הסביבה. תהליך המחזור מאפשר לחסוך במשאבים, כיוון שייצור רהיטים דורש כמויות משמעותיות של חומרי גלם כמו עץ, מתכת ומוצרים מבוססי נפט. על ידי מחזור רהיטים ישנים, אנו מפחיתים את הביקוש למשאבים אלו, חוסכים באנרגיה ושומרים על הטבע.

בנוסף, המיחזור מסייע להפחית את כמויות הפסולות המצטברות במהלך השנים, כשמדי שנה מיליוני טונות של רהיטים מגיעים למזבלות, שם הם תופסים מקום רב ומשחררים רעלים מזיקים כשהם מתפרקים. מיחזור רהיטים מונע את הגעתם למזבלות, מפחית את הזיהום וממזער את הנזק הסביבתי.

כסאות בר

מאמרים נוספים בנושא:
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!