פירוק והעברת מפעלים

פירוק והעברת מפעליםפירוק והעברת מפעלים הוא תהליך שצריך להתבצע על ידי חברה מקצועית. החברה שמבצעת את התהליך צריכה לעמוד בכללים מחמירים בנוגע לאופן הפירוק ולהעברת המפעל. על פירוק והעברת מפעלים נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו תהליך פירוק והעברת מפעלים?

פעמים רבות, כאשר רוצים לייעל התנהלות מבחינות שונים (התנהלות כלכלית, התנהלות ארגונית ועוד), מפעלים רבים מחליטים לבצע תהליך פירוק והעברה למקום אחר. פירוק והעברת מפעלים הוא תהליך לא פשוט שטומן בחובו גם פעולות נוספות. לדוגמא, פעמים רבות במסגרת פירוק והעברת מפעלים, מלבד הפירוק וההעברה יש לבצע גם עבודות מסגרות שונות ולהרכיב מחדש את המפעל. פעולות אלה מצריכות אנשי מקצוע מיומנים שיודעים לבצע את העבודה ביסודיות. כאשר יהיה מסגר מקצועי הפירוק וההרכבה יתבצעו באופן מסודר ובטיחותי.

מדוע לבצע פירוק והעברת מפעלים?

יש סיבות שונות שמצריכות פירוק והעברת מפעלים. ריכזנו לכם את הסיבות הבולטות- 

  • התרחבות- אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפירוק והעברת מפעלים היא לצורך התרחבות. כאשר מפעלים רוצים להתפתח ולהתרחב יש לבצע פירוק והעברת מפעלים למקום גדול יותר בו יהיה ניתן להתרחב ולהמשיך את התפתחות המפעל. 
  • התחדשות- סיבה נוספת שגורמת לביצוע פירוק והעברת מפעלים היא כאשר מתרחש תהליך התחדשות והצטיידות בציוד ייצור עדכני.
  • העברת בעלות- עוד סיבה בגינה מתרחש פירוק והעברת מפעלים היא העברת בעלות על המפעלים. יכולים להיות מקרים בהם בעל המפעל החדש ירצה לבצע פירוק והעברת מפעלים למקום חדש לבחירתו. 
  • שטח הנכס- עוד סיבה בה מבצעים פירוק והעברת מפעלים היא כאשר המפעל נמצא על שטח שאינו שייך לבעלי המפעל. במצב כזה עלולים להיות מקרים בהם בעל הנכס מעוניין להפסיק את השימוש בנכס ויעלה צורך בהעברת המפעל לשטח אחר. 

 

כיצד מתבצע תהליך פירוק והעברת מפעלים?

פירוק והעברת מפעלים הוא תהליך מורכב יחסית שכולל שלבים שונים. כמו שעוברים דירה ויש להכין את הארגזים השונים לפי קריטריונים ומה שביר ומה לא, כך גם בפינוי והעברת מפעלים השלב הראשון הוא תכנון מוקדם לפירוק. לשם כך יש להכין רשימות מסודרות של הציוד שמעוניינים להעביר מהמפעל ולציין את הציוד שיש להעביר באופן זהיר. במידה ומדובר במפעל קטן, יהיה ניתן לסיים את תהליך הפירוק וההעברה ביום אחד. לעומת זאת, במקרים בהם מדובר במפעלים גדולים יש צורך בביצוע ההליך באופן מסודר ויסודי ככל הניתן ולתעדף פריטים שיש להעביר באופן מידי. 

כמו יש להיעזר בציוד אריזה איכותי שישמור על הציוד בצורה תקינה במהלך ההעברה. חשוב לארוז את הפרטים השונים בציוד אריזה מתאים ובתנאים סטריליים. במידה שמדובר במפעל עם חומרים דליקים או רעילים חשוב מאוד לבחון את הנהלים להעברת חומרים אלה. הנהלים מופיעים באתר של המשרד להגנת הסביבה. 

במידה שיש חפצים כבדי משקל, צריך להיערך בהתאם עם כלים מתקדמים ואף מנופים שיסייעו בפעולת הפירוק. כמו כן, במידה שאתם מעוניינים להעביר את הכל בפעם אחת, יש להצטייד במספר משאיות בהתאם לכמות הציוד שיש להעביר. חשוב גם לקחת בחשבון פינוי של האשפה. פירוק מפעל יכול לכלול אשפה רבה ויש לפנות אותה בצורה תקינה, למקום מאושר בו ניתן לזרוק אשפה. 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בתהליך פירוק והעברת מפעלים הוא גם הרכבה של הציוד. לאחר שמעבירים את כל הציוד למקום חדש יש לפרוק ולהרכיב את הציוד. 

כמו כן, על מנת לבצע את המעבר באופן הטוב ביותר יש להיצמד לפרוטוקול ולבחון כי אתם עומדים בזמנים. על מנת שהתהליך יתבצע כהלכה יש לבחור בחברה מתאימה שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים שיש להתייחס אליהם במהלך פירוק והעברת מפעלים. במידה שתבחרו בחברה מקצועית ומיומנת אתם יכולים להבטיח שתהליך הפירוק וההרכבה יתבצעו בצורה נכונה, מקצועית, יסודית וכך תוכלו להמשיך את שגרת העבודה במפעל החדש במהירות.

 

פירוק והעברת מפעלים על ידי חברה מתאימה

כפי שציינו, הפירוק ממפעלים הוא תהליך שמתבצע על ידי חברה מקצועית עם התמחות בתחום. חשוב מאוד לבחור בחברה עם התמחות בתחום על מנת שהתהליך יצליח. התהליך מצריך עמידה בכללים מחמירים בנוגע לאופן הפירוק וההובלה. כמו כן, במסגרת הכללים הלל ויש לדאוג לאבטחה מלאה של כל הפריטים שמעבירים. כך תוכלו להשקיע את הכסף שלכם בחוכמה ולהימנע מנזק שנגרם לרכוש או מאובדן. במידה שפירוק והעברת מפעלים לא יתבצע כהלכה, בעלי המפעל יצטרכו להוציא כסף מהכיס שיכלו לחסוך במידה שהפירוק היה מתבצע בצורה נכונה. 

כיצד נבחר חברה לפירוק והעברת מפעלים?

כפי שציינו, הפירוק ממפעלים הוא תהליך שמתבצע על ידי חברה מיומנת ומקצועית. על מנת לבחור חברה שתבצע פירוק והעברת מפעלים יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים שונים. האלמנט הראשון הוא הניסיון שיש לחברה. בחרו בחברה בעלת ניסיון בתחום פירוק והעברת מפעלים. כמו כן, בררו מי אנשי המקצוע שמחזיקה החברה. החברה צריכה לספק מערך של אנשי מקצוע שיגיעו ויבחנו את כל הפרמטרים החשובים למעבר- מסגרות, פירוק, העברה, הרכבה ועוד. כמו כן ההעברה כוללת גם תכולה רבה שצריכה להגיע בבטיחות למקום החברה. אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המחיר. בררו שהצעת המחיר שאתם מקבלים מהחברה כוללת את כל הצרכים שלכם. חשוב לוודא זאת מראש ולא להיות מופתעים כאשר תצטרכו להוסיף כסף על הרכבה לדוגמא. כמו כן, בררו אם יש לחברה המלצות. לחברה מובילה, מקצועית ובעלת ניסיון בדרך כלל יהיו המלצות מלקוחות קודמים ומרוצים. לכן, בררו על החברה ואף נסו ליצור קשר עם לקוחות קודמים שקיבלו את השירות שלה. כך תוכלו לקבל חוות דעת על סמך ניסיון אישי ולהבין האם החברה מתאימה לכם או לא. ככל שלחברה יש יותר המלצות כך אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את המענה הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם בתהליך פירוק והעברת מפעלים. 

מאמרים נוספים בנושא:
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!