איך תוספות בניה קלה יכולות לתרום לסביבה על ידי שימוש בחומרים ממוחזרים?

עולם הבניה הקלה הלך והתקדם טכנולוגית בעשורים האחרונים. מעולם האסבסט ולוחות הבטון לעולם טכנולוגי של חומרים מתקדמים ופתרונות אקולוגיים ייחודיים, המעבר היה איטי ומעניין. כיום בניית תוספות בניה קלה זה מהלך אקולוגי סביבתי וירוק, אשר פותח דלתות גם עבורך וגם עבור הסביבה.

אבל מהי בכלל בניה קלה, ואיך עובד כל העניין הזה עבורנו? אנחנו ניגע כעת בשאלות הללו ואז נחזור לאקולוגיה ולאיכות הסביבה כדי שתוכלו להתקדם בתוכניות הבניה שלכם בלב שקט ובידיעה שאתם עושים את המהלכים הנכונים.

הבניה הקלה – מה זה ואיך זה קורה?

הרעיון העיקרי בבנייה הקלה הוא קצב הבניה. הקמת מבנים "כבדים" היא תהליך ארוך ומאתגר, קשה ומייגע. הבניה הקלה היא משהו קל, מהיר יותר, ופשוט יותר. מה שמאפשר את הקמת המבנים המהירה הזו הוא העובדה שכמעט כל חלקי המבנה מוכנים מראש, לרוב הרחק ממקום ההרבה, במפעלים ייעודיים אשר מתמחים בדיוק בזה.

פרויקט בניה קלה יכול לקום מהר מאוד מכיוון שמדובר בעצם בפרויקט של הרכבה של חלקים קיימים. כל מה שיש לעשות הוא לבצע את ההרכבה המהירה, והנה – מבנה שלם שמוקם במהרה. ישנם פרויקטים אשר מוקמים לפי החומרים ומוצרי הבניה הקלה הסטנדרטיים בשוק. התכנון כולו נבנה לפי ההיצע הקיים, והפרויקט מוקם בקלות. פרויקטים אחרים דורשים ייצור פרטני של חלקים ספציפיים, מה שייקח לרוב קצת יותר זמן, אך בכל מקרה גם אז הבניה נחשבת קלה, שכן המהירות שבה המבנה יוקם תהיה תמיד מהירה יותר מאשר הבניה הקונבנציונלית.

אז למה לא קוראים לזה בניה מהירה? ובכן, הקלות היא אספקט של משקל החומרים. בניה "כבדה" יותר לא ניתן להקים מהר. מבנים הבנויים מבטון למשל, יציקות, בניית לבנים וכיו"ב, כבדים יותר באופי שלהם. לכן הבניה הכבדה לוקחת הרבה זמן, בעוד שהבניה הקלה מחומרים קלים מהירה יותר.

הבניה הקלה כיום מאפשרת הרבה מאוד מבנים ופתרונות מהירים במיוחד:

  • סגירת מרפסות – כדי לקבל עוד חדר בבית במקום המרפסת הפתוחה שהייתה שם לפני כן
  • תוספת קומה – לבנות קומה שלמה על גג המבנה ולהגדיל את הבית, לעיתים אפילו פי שתיים
  • תוספת על הגג – לא תמיד אפשר חוקית לקבל אישור ולבנות קומה שלמה, אך לעיתים קרובות ניתן לבנות תוספת על הגג בבניה קלה

התרומה שלכם לסביבה – כשאתם בוחרים בבניה קלה

הבחירה שלכם לבנות תוספות בניה קלה יכולה להיות אקולוגית בכמה אספקטים. הראשון והמובן מאליו הוא השימוש בחומרים ממוחזרים. ככל שיותר פרויקטים ייבנו על טהרת החומרים הממוחזרים, כך יעלה קרנם, והדרישה תיצור נטיה של השוק לשם. בצורה זו תהיה ירידה מסוימת בצריכת החומרים האחרים, הכבדים יותר, המזהמים יותר.

לכן כאשר אתם בוחרים לבנות את תוספות הבניה שלכם בחומרים ממוחזרים של בניה קלה, אתם תורמים להתפתחות ענף הבניה הירוקה והאקולוגית, וגורעים מכוחו הכלכלי של המבנה הישן של בניה כבדה ומזהמת.

מאמרים נוספים בנושא:
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!