מה ההבדל בין קבלן שיפוצים רשום וקבלן מפתח ?

בנייה קלה, עבודות שיפוצים ופרויקטים שונים שקשורים לתחום מבנים חדשים, אלו פעולות שדורשות מעורבות של קבלן מפתח. מדובר על איש מקצוע אשר מקנה איכות ומרכז את כלל הפעולות הדרושות בכדי לבצע את פעולות השיפוצים או הבנייה בכל מבנה חדש או במבנה קיים מעבר לקבלן מפתח ניתן למצוא גם קבלן שיפוצים רשום. אם אתם תוהים מה ההבדל בין קבלן מפתח לקבלן שיפוצים רשום, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מיהו קבלן מפתח?

קבלן מפתח הוא איש מקצוע אשר אמון על כלל עבודות הבנייה והשיפוצים בפרויקט וזאת תוך כדי שהוא מרכז את כל אנשי המקצוע הנדרשים לביצוע העבודה כגון: קבלני חשמל, משפצים בגובה, בוני מטבחים, קבלני אלומיניום, אנשי מקצוע שעוסקים בבניית מעקות ומדרגות, אינסטלטורים ועוד. תפקידו של הקבלן הוא להוציא את הפרויקט לפועל תוך עמידה בתווי התקן הדרושים כגון: עבודה עם קבלות ואישורים מתאימים לביצוע הפרויקט, הצמדות תכנית של המהנדס.

מה תפקידו של קבלן מפתח?

איש מקצוע שמוגדר קבלן מפתח מרכז את כל מה שקשור לבנייה ושיפוצים כגון: בניית מבנים פרטיים, תוספות בנייה, פתיחת מרפסות והוצאה לפועל של פרויקטים שונים בתחום הבניה או השיפוצים הן למוסדות, הן לעסקים והן לבתים פרטיים. הקבלן הוא זה שעומד בראש הפרויקט ומרכז את כלל תחומי האחראיות בפרויקט אצלו. כמו כן, הוא מפקח על התהליך עד שמקבל את המבנה השלם ומכין אותו ללקוח.

קבלן שיפוצים רשום- במי מדובר?

בכדי למסד את ענף הבנייה ישנה הנחיה של משרד השיכון אשר בגינה כל קבלן שאמור לעבור בחינה ובסופה הוא יוסמך ירשם בפנקס הקבלנים. מדובר על תהליך מסורבל ולא מעט מהקבלנים השוק הבניה לא מוסמכים בסופו של דבר. קבלן רשום יהיה קבלן שיש לו לפחות 5 שנות ניסיון בתחום. הוא יהיה בוגר בית הספר להנדסאים, יעבור הכשרה מתאימה שבעזרתה הוא יוכל להירשם בפנקס הקבלנים ועוד. יחד עם זאת, לא תמיד העובדה שמדובר על קבלן רשום מעידה על המקצועיות שלו ועל כן, חשוב מאוד לבדוק האם אכן מדובר על קבלן מקצועי.

מתי כדאי לבחור בקבלן רשום?

אם אתם מעוניינים לבנות בית או לבצע תוספת בנייה אז  כדאי מאוד שתפנו לקבלן רשום. קבלן רשום כמובן חייב להיות מקצועי ומנוסה בתחומי הבנייה והשיפוצים השונים ועל כן, יש לבדוק טרם בוחרים אותו האם מדובר על קבלן מומלץ ובעל מוניטין בתחום. אין ספק כי יש ערך וחשיבות לבחירה דווקא בקבלן רשום לצורך ביצוע עבודות בנייה או שיפוצים שכן, לרוב מדובר על קבלנים מקצועיים מאוד, שיש להם ניסיון ואסמכה לבצע את העבודות השונות הנדרשות במסגרת תהליך שיפוץ או בנייה ועל כן, אחד הדברים שיש לבדוק כאשר מעוניינים לבחור קבלן הוא האם מדובר על קבלן רשום.

 

תוכן עניינים
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!