פירוק תשתיות ופינוי מפעלים

פירוק תשתיות ופינוי מפעליםפירוק תשתיות ופינוי מפעלים הוא תהליך לא פשוט שמצריך אנשי מקצוע מתאימים. חשוב מאוד שהתהליך יתבצע בצורה הנכונה תוך שמירה על נהלי הבטיחות השונים. על פירוק תשתיות ופינוי מפעלים נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה אומר?

ישנם מקרים בהם יש צורך לבצע פירוק תשתיות ופינוי מפעלים מסיבות שונות. פירוק תשתיות ופינוי מפעלים מתייחס למצב בו מפרקים מפעלים או מבני תעשייה בהם קיים מרכיב גדול של ברזל או פלדה שיש צורך לפרק לגורמים ולפנות על מנת למחזר את החומר ולהשתמש בו באופן חוזר. מדובר בתהליך לא פשוט שמתבצע באופן ידני ולא בשיטת ההריסה הקונבנציונלית וטומן בחובו גם פעולות נוספות. לדוגמא, פעמים רבות במסגרת פירוק תשתיות ופינוי מפעלים, יש צורך לבצע גם עבודות מסגרות שונות. פעולות אלה מצריכות אנשי מקצוע מיומנים שיודעים לבצע את העבודה ביסודיות. כאשר יהיה מסגר מקצועי הפירוק וההרכבה יתבצעו באופן מסודר ובטיחותי. שיטת עבודה זו היא שיטה שנפוצה בעיקר בתחום המפעלים ומבני התעשייה מאחר שכוללים קונסטרוקציות מתכת רבות. 

מדוע?

פירוק תשתיות ופינוי מפעלים מתבצע בעקבות סיבות שונות. ריכזנו לכם את הסיבות הבולטות לכך- 

  • התרחבות ושיפוץ- כאשר יש צורך בהתרחבות של המפעל ובפיתוח שלו, יש צורך בפירוק תשתיות ופינוי מפעלים. במקרים כאלה יש צורך בהרחבת שטח המפעל, שיפוץ של המפעל, הגדלת שטח הייצר, שיפוץ התשתיות, שיפוץ מבנה המפעל, שילוב טכנולוגיות חדשות ועוד. על מנת לבצע את הפעולות הללו יש צורך בפירוק של אמצעי הייצור הקיימים ופינויים. 
  • סגירת המפעל- כמו שישנם מקרים בהם יש צורך בהתרחבות של המפעל, ישנם מקרים שיש צורך לסגור את המפעל. במקרה כזה פירוק תשתיות ופינוי מפעלים נועד לפירוק אמצעי הייצור שהיו במתחם וסילוקם ממנו.
  • עדכון והחלפת קווי ייצור- מקרה נפוץ בו יש צורך בביצוע פירוק תשתיות ופינוי מפעלים הוא כאשר רוצים לעדכן ולהחליף את קווי הייצור מסיבות שונות כמו ייעול עבודת הייצור, הכנסת קווי ייצור חדשים, הגדלת קיבולת הייצור ועוד.

קראו עוד: פירוק והעברת מפעלים

כיצד מתבצע?

תהליך פירוק תשתיות ופינוי מפעלים הוא תהליך מורכב שחייב להתבצע באופן מקצועי על ידי אמצעים מקצועיים. הדבר תקף במיוחד למפעלים עם ציוד מתכת כבד וגדול שמצריך שימוש בכלים מתקדמים לרבות מנופים שיסייעו בפעולת הפירוק. חשוב מאוד להיצמד לפרוטוקול ולבחון כי אתם עומדים בזמנים לאורך התהליך. על מנת לבצע פירוק תשתיות ופינוי מפעלים יש לבצע תכנון מוקדם. כחלק מהתהליך יש להכין רשימות מסודרות של כל הציוד שיש לפרק. חשוב לכתוב את הציוד שיש לפנות באופן מידי מהמפעל  וציוד שמעוניינים לעשות בו שימוש חוזר. במידה ומדובר במפעל קטן תוכלו לסיים את תהליך הפירוק ביום אחד, אך במפעלים גדולים יותר התהליך יותר מסובך ולכן יש צורך לבצע את הפירוק באופן מסודר ויסודי ככל הניתן. במידה שמדובר במפעל עם חומרים דליקים או רעילים חשוב מאוד לבחון את הנהלים להעברת חומרים אלה. הנהלים מופיעים באתר של המשרד להגנת הסביבה. חשוב גם לקחת בחשבון פינוי של האשפה. פירוק מפעל יכול לכלול אשפה רבה ויש לפנות אותה בצורה תקינה, למקום מאושר בו ניתן לזרוק אשפה. 

בנוסף, מרכיב חשוב בפירוק תשתיות ופינוי מפעלים הוא המחזור. כך ניתן לנצל את כל האמצעים שאין בהם צורך יותר ושניתן למחזר אותם. מחזור של חומרים אלה יכול להפיק ערך כלכלי למפעל ולחסוך עלויות של הטמנת פסולת. כמו כן, על ידי מחזור ניתן לשמור על איכות הסביבה ולנצל חומרי גלם לשימושים חוזרים. 

 

חברה מתאימה

על מנת שתהליך פירוק תשתיות ופינוי מפעלים יתבצע כהלכה יש לבחור בחברה מתאימה שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים שיש להתייחס אליהם. לא כל חברה או קבלן יכולים לבצע עבודות פירוק. מדובר בתחום התמחות שחשוב לבצע באופן מקצועי ובטיחותי על מנת למנוע נזקים וסכנה לחיי אדם ורכוש. התהליך מצריך עמידה בכללים מחמירים בנוגע לאופן הפירוק והפינוי. ההמלצה היא להשקיע את הכסף שלכם על חברה הפירוק ולהימנע מנזקים שיגרמו לבעל המפעל להוציא כסף מהכיס. כאשר בוחרים חברה מקצועית ומיומנת ניתן להיות בטוחים שהתהליך יתבצע בצורה נכונה, מקצועית, יסודית ומהירה.

כיצד נבחר חברה?

על מנת לבחור חברה לפירוק תשתיות ופינוי מפעלים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. קודם כל בחרו בחברה שיש לה ניסיון בתחום הפירוק. כפי שציינו, לא כל חברה מתמחה בתחום הפירוק וחשוב לוודא זאת מראש. ככל שלחברה יש יותר ניסיון בתחום כך הפירוק יתבצע בצורה מקצועית ויסודית יותר. 

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא אנשי המקצוע שמחזיקה החברה. כאשר בוחרים  חברה לפירוק היא צריכה לספק מערך של אנשי מקצוע שיגיעו ויבחנו את כל האלמנטים החשובים לפירוק בהם תהליך הפירוק, העברה, מסגרות ועוד. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את המחיר. ההמלצה היא לא לבחור בחברה הזולה ביותר אך גם לא לחרוג משמעותית מהתקציב שלכם. בררו מראש שהצעת המחיר שאתם מקבלים מהחברה כוללת את כל הצרכים שלכם. כלומר, אם אתם מעוניינים בפירוק והובלה של אמצעי הייצור, בררו שהמחיר כולל גם את ההעברה. 

לבסוף, בררו האם לחברה יש המלצות. בדרך כלל לחברות המובילות יהיו המלצות מלקוחות קודמים שהיו מרוצים משירות החברה ומהתהליך. לכן, לפני שאתם בוחרים חברה בררו על המלצות ואף נסו ליצור קשר עם לקוחות קודמים על מנת לקבל חוות דעת על סמך ניסיון אישי. כך תוכלו להיות בטוחים האם החברה מתאימה לכם או לא. ככל שיש יותר המלצות כך אתם יכולים להיות בטוחים שהחברה תענה על הצרכים שלכם באופן מקצועי ובטיחותי. 

מאמרים נוספים בנושא:
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!